Aanvraag-details



Casemanager Wabo

Plaatsingsdatum 23 juni 2022
Sluitingsdatum 3 juli 2022
Startdatum 15 juli 2022
Einddatum 31 december 2022
Aantal uren per week 36
Kom jij ons versterken?

Wij zijn een actieve en dienstverlenende organisatie. Betrouwbaar zijn staat bij ons hoog in het vaandel. Onze missie is: de vraag van de burger centraal, doen wat we beloven en de bestuurlijke opdrachten met focus realiseren. Samen zetten we resultaten neer waar de Bergenaren trots op zijn. Vanuit onze kernwaarden Betrouwbaar, Betrokken, Vooruit en Voor elkaar zorgen wij ervoor dat wij toegevoegde waarde leveren. Daarbij werken wij samen met partners en zetten wij in op het effectief en efficiënt organiseren van ons werk.

Het Cluster Plannen en Projecten maakt sinds januari 2020 onderdeel uit van het aandachtsgebied Ruimte, Economie en Cultuurbedrijf. In dit cluster wordt een grote diversiteit aan klantvragen (complex en eenvoudig) ontvangen. Onze klanten zijn inwoners, ondernemers, instellingen en organisaties. Onze ambitie is om onze klanten zo accuraat mogelijk van dienst te zijn. Het betreft niet alleen de afgifte van omgevingsvergunningen maar ook het verstrekken van advies en informatie op het gebied van bouwen en Ruimtelijke Ordening. Wij zijn daarnaast druk bezig met de voorbereidingen voor de komst van de Omgevingswet.

Voor de versterking van onze Vakgroep Vergunningen zijn wij tijdelijk op zoek naar een collega die wil samenwerken in een enthousiast team waarbij teamspirit hoog in het vaandel staat. De slogan alleen ga je sneller maar samen kom je verder gaat zeker op voor de vakgroep Vergunningen. We gaan niet voor de snelle resultaten maar gaan voor kwaliteit en integraliteit. We werken nauw samen met ketenpartners en benaderen elk verzoek met de ja-mits benadering. We zijn vanwege toegenomen werkzaamheden tijdelijk op zoek naar een

                                                         Casemanager Wabo
                                                                 (standaardfunctie: medewerker Beleidsuitvoering II)
                                                                                    Min 18 max 36 u per week

                                                              
Taakomschrijving:
  • Je adviseert klanten, vakgroepen en ketenpartners over bestemmingsplannen en procedures;
  • Je werkt op het snijvlak tussen de vakgroepen Vergunningen en Ruimtelijke Ordening;
  • Je bent in staat om een besluit om af te wijken van het bestemmingsplan (binnenplans en kruimelgeval) zelfstandig te motiveren;
  • Je zorgt ervoor dat klantvragen in het juiste proces worden ondergebracht;
  • Je kunt beoordelen of een initiatief zonder omgevingsvergunning mag worden gerealiseerd;
  • Je behandelt omgevingsvergunningen waarbij ingekomen adviezen worden gebundeld tot één gemotiveerd besluit;
  • Je stelt collegebesluiten op wanneer het dossier dit noodzaakt;
  • Je bent in staat om de complexiteit aan Wet- en regelgeving zowel mondeling als schriftelijk te communiceren;

Functie-eisen:
  • Je hebt een opleiding op minimaal HBO- niveau;
  • Je hebt aantoonbare kennis van en ervaring met de procesmatige kant van de Wet ruimtelijke ordening (Wro) en de Wet algemene bepalingen omgevingsrecht (Wabo);
  • Je beschikt over aantoonbare kennis van en ervaring met het werken in een digitale omgeving;
  • Je bezit kennis mbt het werken in een gemeentelijke organisatie.

Verder ben je:
  • Dienstverlenend en klantgericht;
  • Stressbestendig en niet schuw om een standpunt over te brengen;
  • Communicatief (mondeling en schriftelijk) vaardig en invoelend;
  • Accuraat en werk je gestructureerd;
  • Een teamspeler en gewend om integraal te werken;
  • Proactief en in staat om volledig zelfstandig te werken en verbinding te maken met collega’s waar nodig.


 

Reageren

Registreer je om te kunnen reageren op deze opdracht.

Sollicitatie
Inschrijven