Aanvraag-details



Casemanager omgevingsvergunningen

Plaatsingsdatum 25 mei 2023
Sluitingsdatum 4 juni 2023
Startdatum 19 juni 2023
Einddatum 1 januari 2024
Aantal uren per week 36
Voor het team Klantzaken zijn wij op zoek naar een Casemanager omgevingsvergunningen (vergunningverlener bouw- en woningtoezicht) voor 36 uur per week tot 1-1-2024

Wat ga je doen?
Als casemanager omgevingsvergunningen ben je verantwoordelijk voor het gehele proces van de vergunningverlening: van vooroverleg en initiatief, tot en met het besluit op een aanvraag om een omgevingsvergunning. Je hebt een passie voor het leveren van uitstekende dienstverlening en je zorgt ervoor dat onze inwoners en klanten voorzien worden van de juiste informatie met betrekking tot vergunningsaanvragen.

Jij voorziet onze inwoners en klanten van de juiste informatie, wanneer zij checken of hun situatie om een vergunning vraagt. Je controleert aanvragen aan relevante wet- en regelgeving zoals het bestemmingsplan en omgevingsvisie. Ook adviseer je, daar waar nodig, het management en bestuur. Dit allemaal in maatschappelijke context, zoals bij de samenwerking met in- en externe partners, andere teams, de Omgevingsdienst, ondernemers en overige belanghebbenden. Vanuit de ‘ja mits’ gedachte stel je je hierbij flexibel op en denk je op een positieve en proactieve manier mee.

Binnen de gemeente Halderberge krijg je ook de kans om betrokken te zijn bij ontwikkelprojecten, zoals woningbouwplannen en herbestemming van gebieden. Hierbij kijk je breder dan alleen vergunningen en lever je een bijdrage aan de optimalisatie van procedures en de advisering, ontwikkeling en evaluatie van complexe beleidsterreinen.

Daarnaast speel je een belangrijke rol bij de implementatie van de Omgevingswet en de Wet kwaliteitsborging voor het bouwen. Samen met je collega's zorg je ervoor dat de dienstverlening aan onze inwoners continu verbeterd wordt.

Wat vragen we van jou?
  • Een passende diploma op hbo-niveau, zoals een bouwkundig of een juridisch-planologische diploma.
  • Aantoonbare affiniteit met het omgevingsrecht.
  • Heb je goede adviesvaardigheden en ben je een prettige gesprekspartner.
  • Proactief, flexibel en in staat om mogelijkheden en kansen te zien.
  • Het vermogen om de wensen van klanten snel in beeld te hebben en deze vertalen naar klantgerichte oplossingen.
  • Oog voor tegenstrijdige belangen en in staat om dit  te verwerken in een haalbaar resultaat.
  • Kun jij oog houden voor de politiek-bestuurlijke verhoudingen binnen de organisatie.
  • Heb je, als pre, een afgeronde opleiding ABW-I

De organisatie
Medewerkers van de gemeente Halderberge kunnen snel inspelen op veranderingen. We kennen korte lijnen tussen het gemeentebestuur en de organisatie waar veel eigen inbreng op prijs gesteld wordt. Er hangt een informele sfeer en we denken niet in problemen, maar in oplossingen en kansen. Ook krijgen we veel ruimte om de werkzaamheden uit te voeren op de manier die het beste bij ons past, daarmee halen wij het beste in onszelf naar boven. Onze kernwaarden klantgerichtheid, flexibel en leren, helpen ons daarbij aan te sluiten bij onze slogan: “Hartelijk Halderberge”.

Binnen onze organisatie wordt er gewerkt met Insights Discovery profielen. Iedere (nieuwe) medewerker ontvangt een eigen persoonlijk profiel. Dit vergroot het inzicht in de eigen kwaliteiten en vaardigheden en geeft ook de verdere ontwikkelmogelijkheden weer.

Ons aanbod
De vacature betreft een tijdelijke opdracht tot 1-1-2024.

Als ambtenaar heb je een bijzondere verantwoordelijkheid. Daarom vragen we van iedere nieuwe collega een Verklaring Omtrent het Gedrag en dien je een ambtseed of -belofte af te leggen. 

Het gemeentehuis in Oudenbosch heeft het NS station voor de deur en de bushalte in de directe omgeving, dus we zijn heel goed te bereiken met het openbaar vervoer.  
De mogelijkheid bestaat dat wij openbare social media van kandidaten raadplegen. 

Reageren

Registreer je om te kunnen reageren op deze opdracht.

Sollicitatie
Inschrijven