Aanvraag-details



Adviseur/beleidsmedewerker documentaire informatievoorziening (DIV)

Plaatsingsdatum 16 april 2024
Sluitingsdatum 26 april 2024
Startdatum 15 mei 2024
Einddatum 15 november 2024
Aantal uren per week 24
adviseur documentaire informatievoorziening (DIV) / beleidsmedewerker documentaire informatievoorziening (DIV)
De adviseur DIV gaat mede aan de slag om het cluster DIM binnen team PPR verder te ontwikkelen en voer je werkzaamheden uit op het snijvlak van informatievoorziening, informatiebeheer en archivering. Je bent een klankbord/vraagbaak bij onder meer complexere zaken. Ook maak je beleid en adviseer je over dit beleid met betrekking tot documentair informatiemanagement en doet gevraagd en ongevraagd verbetervoorstellen m.b.t. DIM-procedures/processen/beleid. Je vertegenwoordigt DIM in relevante projectteams en bij in- en externe overleggen. Daarnaast zorg je voor uniforme en heldere communicatie tussen DIM en gebruikers en ben je qua kennis en ervaring sparringpartner op digitaal informatiebeheer gebied binnen de OMWB.

Over de functie:
  1. Beleidsdocumenten/ beleid ontwikkelen, opstellen, vastleggen en uitdragen binnen de OMWB
  • Handboek DIM opstellen
  • Informatiebeheerplan opstellen
  • Kwaliteitsborgingsproces opstellen (PDCA cyclus archivering, rapportages data i.r.t. archiefwet)
  • Breder ontwikkelen informatiebeheer op tactisch en strategisch niveau
  • Termijnvisie informatiebeheer OMWB ontwikkelen/opstellen
  • Draagt beleid, kaders en richtlijnen voor het informatie- en archiefbeheer uit bij alle stakeholders binnen de OMWB met de focus op tactisch en operationeel niveau
  • Actualiseren Archiefverordening Besluit Informatiebeheer mede i.r.t. nieuwe paragraaf Gemeenschappelijke regeling OMWB
  • Vaststellen benodigde capaciteit en kwaliteit en inbedding cluster DIM op termijn binnen de OMWB
  1. Adviseren / meedenken / sparringpartner over diverse ontwikkelingen binnen informatiebeheer OMWB
  • Archief bedrijfsvoering: keuze zaaksysteem, inrichten, testen, converteren, inrichten, implementeren conform de archief wettelijke vereisten
  • Zaakgericht werken uitrollen, uitdragen, begeleiden, onderwijzen, borgen en kwaliteit bewaken binnen de afdeling bedrijfsvoering
  • Archiefmodule RX mission (verder) inrichten, uitrollen en gebruiksklaar maken voor jaarlijkse verplichte vernietiging intern en extern en overdracht naar e-depot
  • Audit gebruik en de inrichting van de applicatie te toetsen aan de hand van de eisen uit de NEN-ISO 16175 samen met de archiefinspectie
  • Overdracht archiefbeheer van gemeenten naar OMWB, opstellen, verder implementeren begeleiden, toetsen en uitdragen


Jouw profiel:
Je bent in het bezit van een minimaal afgeronde HBO-opleiding (bijvoorbeeld HMDI) (Een afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor in de richting van Informatie- en Archiefbeheer)
Aantoonbare werkervaring  met het schrijven van beleidstukken én het adviseren op het gebied van informatiebeheer
Aantoonbare kennis van én werkervaring op het gebied van Informatiebeheer en Advies
Je hebt actuele kennis van en 2 tot 5 jaar of meer ervaring met zaak- of procesgericht werken / informatiemanagement (Aantoonbare werkervaring met zaakgericht werken en zaaksystemen)
Je hebt zowel gemeentelijke- als provinciale ervaring en pré gemeenschappelijke regeling omgevingsdiensten m.b.t. informatiemanagement
Je bent resultaat- en klantgericht met oog voor interne en externe ontwikkelingen
Je bent communicatief sterk, adviesvaardig, je weet te overtuigen en durft aan te spreken waar nodig
Je bent vernieuwend, verbindend, ondernemend en hebt vermogen om beoogde veranderingen te realiseren

Benodigde capaciteit:
Inschatting m.i. om te starten met 16-24 uur per week voor de duur van 6 maanden met de restrictie dat verlenging van de opdracht mogelijk en toepasbaar is.
 

Reageren

Registreer je om te kunnen reageren op deze opdracht.

Sollicitatie
Inschrijven