HR Business Partner
Plaatsingsdatum 3 oktober 2024
Sluitingsdatum 8 oktober 2024 08:00
Startdatum 21 oktober 2024
Einddatum 20 april 2025
Aantal uren per week 24
Ervaren HR Business Partner voor 24-36 uur per week
Over gemeente Bergen op Zoom
Met 70.000 inwoners en ruim 650 medewerkers zijn we een middelgrote en slagvaardige gemeente. Samen werken we aan uitdagende maatschappelijke en organisatorische vraagstukken. Je krijgt bij ons alle ruimte om te werken aan waardevolle projecten voor onze inwoners. Bergen op Zoom gaat vooruit en samen krijgen we meer voor elkaar.
Dit is werken bij de afdeling HRM, JZ en communicatie
Ons doel is om bij te dragen aan een wendbare en effectieve organisatie en het invullen van goed werkgeverschap. Hiervoor ontwikkelen wij beleid, HR-instrumenten en kaders. Wij adviseren en ondersteunen directie, management en medewerkers op een passende en zorgvuldige manier. Hierbij werken wij nauw samen met andere vakdisciplines en het management.
HRM bestaat uit adviseurs, specialisten, administrateurs en ondersteunend medewerkers (ruim 16 fte). We werken op een prettige manier samen en vormen met elkaar een mooi team waarbij we gebruik maken van ieders talenten.
Jij maakt echt het verschil!
Als business partner ben je het eerste aanspreekpunt en fungeer je als schakel tussen de interne klant enerzijds en de vakgroep HRM anderzijds. Daarnaast ben jij dé sparringpartner voor managers binnen jouw aandachtsgebied en speel je proactief in op ontwikkelingen. Samen met de managers zorg je ervoor dat zij hun doelstellingen realiseren. Je vervult de rollen van vraagbaak, realisator, adviseur en coach.
Je adviseert en ondersteunt op strategisch, tactisch en operationeel niveau. Denk hierbij aan onderwerpen zoals organisatie-inrichting en teamontwikkeling, implementatie en inzet van HR instrumenten, personele casuïstiek, formatie en bezetting, data/sturingsinformatie, opleiding en ontwikkeling, etc. Ook help je managers op weg bij het opstarten van processen zoals inhuur en personeelsmutaties. Voor specifieke vraagstukken kun je terugvallen op jouw collega’s in specialistische functies, o.a. op het gebied van werving en selectie, arbeidsvoorwaarden, leren en ontwikkelen, verzuim en juridische zaken.
In deze uitdagende en afwisselende functie kun jij het verschil maken voor managers en medewerkers binnen onze organisatie!
Wat breng je mee?
Over gemeente Bergen op Zoom
Met 70.000 inwoners en ruim 650 medewerkers zijn we een middelgrote en slagvaardige gemeente. Samen werken we aan uitdagende maatschappelijke en organisatorische vraagstukken. Je krijgt bij ons alle ruimte om te werken aan waardevolle projecten voor onze inwoners. Bergen op Zoom gaat vooruit en samen krijgen we meer voor elkaar.
Dit is werken bij de afdeling HRM, JZ en communicatie
Ons doel is om bij te dragen aan een wendbare en effectieve organisatie en het invullen van goed werkgeverschap. Hiervoor ontwikkelen wij beleid, HR-instrumenten en kaders. Wij adviseren en ondersteunen directie, management en medewerkers op een passende en zorgvuldige manier. Hierbij werken wij nauw samen met andere vakdisciplines en het management.
HRM bestaat uit adviseurs, specialisten, administrateurs en ondersteunend medewerkers (ruim 16 fte). We werken op een prettige manier samen en vormen met elkaar een mooi team waarbij we gebruik maken van ieders
Jij maakt echt het verschil!
Als business partner ben je het eerste aanspreekpunt en fungeer je als schakel tussen de interne klant enerzijds en de vakgroep HRM anderzijds. Daarnaast ben jij dé sparringpartner voor managers binnen jouw aandachtsgebied en speel je proactief in op ontwikkelingen. Samen met de managers zorg je ervoor dat zij hun doelstellingen realiseren. Je vervult de rollen van vraagbaak, realisator, adviseur en coach.
Je adviseert en ondersteunt op strategisch, tactisch en operationeel niveau. Denk hierbij aan onderwerpen zoals organisatie-inrichting en teamontwikkeling, implementatie en inzet van HR instrumenten, personele casuïstiek, formatie en bezetting, data/sturingsinformatie, opleiding en ontwikkeling, etc. Ook help je managers op weg bij het opstarten van processen zoals inhuur en personeelsmutaties. Voor specifieke vraagstukken kun je terugvallen op jouw collega’s in specialistische functies, o.a. op het gebied van werving en selectie, arbeidsvoorwaarden, leren en ontwikkelen, verzuim en juridische zaken.
In deze uitdagende en afwisselende functie kun jij het verschil maken voor managers en medewerkers binnen onze organisatie!
Wat breng je mee?
- Minimaal 5 jaar werkervaring als HR-adviseur
- Aantoonbare recente kennis en relevante ervaring binnen het HRM werkveld op het gebied van strategische advisering aan management, ontwikkelen en implementeren van strategische personeelsplanning.
- Aantoonbare recente ervaring met het werken in een middelgrote organisatie (tussen 400 en 700 fte)
- Aantoonbare en recente ervaring met het adviseren aan de manager op het gebied van medewerkers onderzoek.
Let op: Deze opdracht is niet geschikt voor ZZP'ers