Aanvraag-details



Woo - Specialist

Plaatsingsdatum 20 november 2024
Sluitingsdatum 2 december 2024 07:00
Startdatum 10 december 2024
Einddatum 10 maart 2025
Aantal uren per week 16
 Woo-specialist

 Ben jij een toegankelijke gesprekspartner met passie voor transparantie? Als Woo-specialist maak je overheidsinformatie beschikbaar en adviseer je afdelingen over Woo-verzoeken bij de Gemeente Breda.

Introductie

Heb jij een passie voor transparantie en ben je een toegankelijke gesprekspartner? De Gemeente Breda zoekt een specialist die als Woo-contactfunctionaris de schakel vormt tussen de overheid en inwoners. In deze rol maak je overheidsinformatie begrijpelijk en beschikbaar, en bied je heldere antwoorden op vragen rondom de Wet open overheid (Woo). Als expert adviseer je onze afdelingen bij Woo-verzoeken en zorg je ervoor dat onze gemeente voldoet aan de wettelijke verplichtingen rondom openheid en toegankelijkheid van informatie. Maak jij met ons het verschil?


Wat ga je doen?
  • Je bent het aanspreekpunt voor burgers en ondernemers over Woo-zaken.
  • Je fungeert als Woo-expert binnen de gemeente en deelt kennis over jurisprudentie en ontwikkelingen.
  • Je coördineert en behandelt Woo-verzoeken van begin tot eind.
  • Je voert juridische procedures uit bij Woo-besluiten.
  • Je begeleidt collega’s in het toepassen van de Woo en de uitzonderingsgronden.
  • Je bewaakt dat termijnen en procedures rondom Woo-verzoeken worden nageleefd.
  • Je geeft juridisch advies voor de juiste formulering van deze besluiten.
  • Je draagt bij aan een efficiënte en zorgvuldige afhandeling van alle Woo-verzoeken.
Wat vragen wij?
  • Je hebt minimaal een hbo-opleiding  bij voorkeur Rechten of Bestuurskunde afgerond,
  • Je hebt bij voorkeur kennis van bestuursrecht.
  • Je hebt ervaring bij een gemeente
  • Je hebt kennis van de Woo.
  • Je werkt gestructureerd en hebt een onderzoekende instelling.
  • Je bent vaardig in het opzetten van processen en structuren.
  • Je communiceert makkelijk en past je stijl aan je gesprekspartners aan.
  • Je hebt uitstekende schrijfvaardigheden in de Nederlandse taal.
  • Je bent proactief en zoekt continu naar verbeteringen in je werk.

Wie zijn wij?
De veranderende wereld vraagt om flexibiliteit, creativiteit en nieuwe vormen van organiseren. Door mee te bewegen op de ontwikkelingen in de stad, hier pro- actief op in te spelen maken we samen, met inwoners, ondernemers en maatschappelijke partners een sterk en aantrekkelijk Breda.
Onze rol als overheid verandert mee, we denken en handelen in mogelijkheden voor de burger en interne klanten. Meer en meer werken we over de afdelingsgrenzen heen, als één organisatie. We proberen daarin menskracht en middelen flexibel in te zetten naar gelang de opgaven en we organiseren ons doelmatig. We werken aan het vergroten van het ondernemerschap van onze werknemers: initiatief nemen en leren van ervaringen.
Binnen het team Juridische Zaken werken juridisch adviseurs die zich hoofdzakelijk bezig houden met de behandeling van bezwaarschiften, juridisch adviseurs op het gebied van het privaatrecht, de Wet open overheid, schadeclaims en administratief medewerkers. We houden ons bezig met veel verschillende onderwerpen waarbij we zoveel mogelijk gebruik maken van elkaars kennis. We zijn volop bezig met de ontwikkeling van ons team en hebben naast een professioneel, hardwerkend team ook alle ruimte voor gezelligheid op de werkvloer.
Lees meer over de Gemeente Breda
 

Reageren

Registreer je om te kunnen reageren op deze opdracht.

Sollicitatie
Inschrijven