Mag ik het opdrachtgeverstarief indexeren? 

Bij onderstaande opdrachtgevers kunt u onder bepaalde voorwaarden een indexatieverzoek indienen bij Flex West-Brabant (deze voorwaarden zijn verderop in dit antwoord terug te vinden): 

  • ABG Gemeenten 
  • Belastingsamenwerking West-Brabant 
  • Gemeente Bergen op Zoom 
  • Gemeente Breda 
  • Gemeente Drimmelen 
  • Gemeente Etten-Leur 
  • Gemeente Geertruidenberg
  • Gemeente Goirle 
  • Gemeente Halderberge 
  • Gemeente Hilvarenbeek 
  • Gemeente Oisterwijk 
  • Gemeente Roosendaal 
  • Gemeente Rucphen
  • Gemeente Tholen 
  • Gemeente Woensdrecht
  • Gemeente Zundert
  • Regio West-Brabant 
  • Werkplein Hart van West-Brabant 

In afwijking van de Algemene Inhuurvoorwaarden, waarin indexaties niet zijn toegestaan, bestaat de mogelijkheid om per 1 januari 2024 een indexatieverzoek in te dienen na een inhuurperiode van minimaal 12 maanden (dit kan inclusief verlenging zijn). Er kan maximaal 1 keer per jaar worden geïndexeerd. De indexatie vindt plaats op basis van de consumentenprijsindex (CPI-index alle huishoudens gepubliceerd door het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS)). Hierbij wordt het gemiddelde van de afgelopen 3 jaar genomen, waarbij er telkens uitgegaan wordt van een periode van augustus tot augustus. Voor indexatieverzoeken in 2024 wordt het gemiddelde van het CPI-percentage over de periode augustus 2020 tot augustus 2023 toegepast. Dit is 5,5%. De CPI index is te vinden via de link: StatLine – Consumentenprijzen; prijsindex 2015=100 (cbs.nl). De indexatieverzoeken dienen ingediend te worden bij Flex West-Brabant en worden niet in behandeling genomen door de bovengenoemde Opdrachtgevers. U kunt hiervoor mailen naar inhuurdesk@flexwestbrabant.nl en indien uw indexatieverzoek voldoet aan de voorwaarden die binnen de regio gehanteerd worden zal uw verzoek worden gehonoreerd.  

Indexatieverzoeken worden gedurende het gehele jaar in behandeling genomen. Het is Opdrachtnemer niet toegestaan tijdens de Overeenkomst het tarief eenzijdig te wijzigen, tenzij hiervoor een grondslag bestaat op basis van een bepaling uit de Overeenkomst en/of Algemene inhuurvoorwaarden. 

Wanneer u een opdracht heeft lopen bij een Opdrachtgever die niet in bovengenoemd lijst vernoemd staat, verwijst de Inhuurdesk van Flex West-Brabant u naar de betreffende Opdrachtgever bij vragen over indexatie. 

Jaarlijks vindt er afstemming plaats tussen Flex West-Brabant en een afvaardiging van de aangesloten Opdrachtgevers over indexatie om deze werkwijze te evalueren en eventueel bij te stellen of terug te vallen op de Algemene Inhuurvoorwaarden wanneer dat nodig is. 

MFA en telefoon kwijt?

Geen paniek! Bij het kwijtraken van de smartphone is er de optie deze te ontkoppelen. Dit kan worden gedaan door de inhuurdesk. Op deze manier kun je toch weer snel bij de benodigde gegevens maar blijft de veiligheid van de applicatie en je eigen gegevens gegarandeerd.

Wordt MFA verplicht?

Vanaf oktober 2021 is de MFA functionaliteit beschikbaar gesteld voor klantgebruikers. Dat betekent dat deze gebruikers hun smartphone koppelen aan hun account om gebruik te maken van deze extra beveiligingslaag.

Voor leveranciers, ZZP’ers en flexwerkers is nog geen MFA functionaliteit beschikbaar gesteld. Meer informatie over het inschakelen van MFA voor deze gebruikers volgt later.

Wat is multi-factor authenticatie / MFA?

Multi-factor authenticatie (MFA) is een extra beveiligingslaag bovenop het gebruik van een wachtwoord. MFA is bedoeld om te voorkomen dat hackers toegang krijgen tot de applicatie. Er zijn verschillende MFA methoden in omloop, maar het principe is in alle gevallen hetzelfde: ze maken, naast van iets dat je weet (je wachtwoord), ook gebruik van iets wat je hebt (bijvoorbeeld een smartphone). Er is een handleiding rondom MFA te vinden op Flex West-Brabant onder ‘Mijn instellingen’ > ‘Handleidingen’ > ‘Handleiding authenticator (2FA)‘.

Factuurschema 2024

Onderstaand treft u de vier-wekelijkse planning voor 202 voor het opstellen van de facturen door Flex West-Brabant

2024:

Periode  Weken  Data Aanmaakdatum Factuur 
Periode 1 Weken 1 – 4 01-01-2024 t/m 28-01-2024 30-1-2024
Periode 2 Weken 1 – 8 01-01-2024 t/m 25-02-2024  27-2-2024
Periode 3 Weken 1 – 12 01-01-2024 t/m 24-03-2024 26-3-2024
Periode 4 Weken 1 – 16 01-01-2024 t/m 21-04-2024 23-4-2024
Periode 5 Weken 1 – 20  01-01-2024 t/m 19-05-2024 21-5-2024
Periode 6 Weken 1 – 24 01-01-2024 t/m 16-06-2024 18-6-2024
Periode 7 Weken 1 – 28 01-01-2024 t/m 14-07-2024 16-7-2024
Periode 8 Weken 1 – 32 01-01-2024 t/m 11-08-2024 13-8-2024
Periode 9 Weken 1 – 36 01-01-2024 t/m 08-09-2024  10-9-2024
Periode 10 Weken 1 – 40  01-01-2024 t/m 06-10-2024 8-10-2024
Periode 11 Weken 1 – 44 01-01-2024 t/m 03-11-2024 5-11-2024
Periode 12 Weken 1 – 48 01-01-2024 t/m 01-12-2024 3-12-2024
Periode 13 Weken 1 – eindejaar 01-01-2024 t/m 31-12-2024  1-1-2025

De factuur staat voor u klaar zo spoedig mogelijk na bovengenoemde aanmaakdatum. Zodra de factuur beschikbaar is in onze portaal, ontvangt u een e-mailbericht hierover. Mocht u de factuur op vrijdag niet aantreffen in onze portaal, neemt u dan gerust contact op met de inhuurdesk

N.B.: Mocht u vragen hebben over de betaling van uw factuur, dan mag u hiervoor contact opnemen met de opdrachtgever.

Hoe maak ik mijn leveranciersdossier compleet?

Nadat u zich heeft ingeschreven bij de inhuurdesk Flex West-Brabant, maken wij voor u een leveranciersdossier aan.

Om uw inschrijving compleet te maken hebben we een aantal documenten van u nodig:
• Uittreksel Kamer van Koophandel (indien nog niet ontvangen door ons)
• SNA Verklaring van registratie of WKA verklaring

U ontvangt van ons een link naar uw leveranciersdossier, waar u de gevraagde documenten kunt opslaan. 

Toelichting documenten:
• Uittreksel Kamer van Koophandel (KvK):
  wij accepterende volgende SBI-codes; 781, 7810, 782, 7820, 78201, 78202, 78203, 783.
• SNA Verklaring van registratie of WKA-verklaring.
WKA-verklaring vragen wij u, wanneer u niet SNA geregistreerd bent. De Verklaring Inlenersaansprakelijkheid op grond van de Wet Ketenaansprakelijkheid (WKA) wordt afgegeven door de belastingdienst. Hier vind u meer informatie over het aanvraagproces bij de belastingdienst. 

Wanneer uw leveranciersdossier niet compleet is, kan het facturatieproces niet worden gestart. Dit geldt voor facturatie van alle opdrachten die lopen via deze inhuurdesk.

N.B.: Deze documenten kunnen worden toegevoegd aan het leveranciersdossier door de organisatiebeheerder van uw organisatie. De organisatiebeheerder vindt u bij uw leveranciersgegevens onder ‘mijn instellingen’.

 

 

 

Wat betekent deze status op de urenstaat van mijn medewerker?

 

Verzonden naar manager :

De urenstaat is ingevuld en ter goedkeuring aan de manager
aangeboden.

Verzonden naar leverancier :

De urenstaat is door de manager geaccordeerd en ter goedkeuring
doorgestuurd naar de leverancier.

Verwerkt door leverancier :

De leverancier heeft de urenstaat verwerkt en opgenomen in de
eigen administratie.

Teruggestuurd door manager of door leverancier :

De urenstaat is teruggestuurd en moet worden gecorrigeerd.
De betrokken personen krijgen bij de verschillende statuswisselingen automatisch een e-mail hierover.

 

Hoe lang heb ik de tijd om een kandidaat aan te bieden?

Hoe lang heb ik als leverancier/ZZP-er de mogelijkheid om kandidaten aan te bieden via het Dynamisch Aankoopsysteem?

In de Aanbestedingswet is opgenomen dat leveranciers 10 dagen de tijd hebben om kandidaten via het Dynamisch Aankoopsysteem aan te bieden. In uitzonderlijke situaties kan de inlener deze termijn korter stellen. 

Wat is een SNA-verklaring?

Het SNA-keurmerk is het keurmerk voor alle ondernemingen die arbeid ter beschikking stellen zoals uitzendondernemingen, detacherings-en payrollbedrijven en voor (onder)aannemers van werk.

Meer informatie hierover treft u op Stichting Normering Arbeid.

N.B.: Indien u beschikt over een SNA-verklaring, hoeft u de WKA-verklaring niet aan te vragen of aan te leveren.