FAQ

Veelgestelde vragen

 

Opdrachten en dossiers

Het contract kunt u vinden in het digitaal dossier van de desbetreffende opdracht onder de naam ‘orderbevestiging …’.
Onder de sectie ‘Dossierdocumenten’ treft u verschillende documenten aan, o.a. deze opdrachtbevestiging.

Indien de verlenging in de aanvraag kenbaar is gemaakt, mag de overeenkomst/opdracht verlengd worden.

Met deze verklaring kunt u aantonen dat u de aangegeven en nageheven loonheffingen hebt betaald of dat u hiervoor zekerheid hebt verstrekt. Als u uitstel van betaling hebt in verband met betalingsproblemen, of in verband met een ingediend bezwaar, een beroep of een hoger beroep, dan staat dit ook op de verklaring.

U kunt deze verklaring aanvragen bij de Belastingdienst.

N.B.: Indien u SNA geregistreerd bent, vragen wij van u een SNA-verklaring

Het SNA-keurmerk is het keurmerk voor alle ondernemingen die arbeid ter beschikking stellen zoals uitzendondernemingen, detacherings-en payrollbedrijven en voor (onder)aannemers van werk.

Meer informatie hierover treft u op Stichting Normering Arbeid.

N.B.: Indien u beschikt over een SNA-verklaring, hoeft u de WKA-verklaring niet aan te vragen of aan te leveren.

Nadat u zich heeft ingeschreven bij de inhuurdesk Flex West-Brabant, maken wij voor u een leveranciersdossier aan.

Om uw inschrijving compleet te maken hebben we een aantal documenten van u nodig:
• Uittreksel Kamer van Koophandel (indien nog niet ontvangen door ons)
• SNA Verklaring van registratie of WKA verklaring

U ontvangt van ons een link naar uw leveranciersdossier, waar u de gevraagde documenten kunt opslaan. 

Toelichting documenten:
• Uittreksel Kamer van Koophandel (KvK):
  wij accepterende volgende SBI-codes; 781, 7810, 782, 7820, 78201, 78202, 78203, 783.
• SNA Verklaring van registratie of WKA-verklaring.
WKA-verklaring vragen wij u, wanneer u niet SNA geregistreerd bent. De Verklaring Inlenersaansprakelijkheid op grond van de Wet Ketenaansprakelijkheid (WKA) wordt afgegeven door de belastingdienst. Hier vind u meer informatie over het aanvraagproces bij de belastingdienst. 

Wanneer uw leveranciersdossier niet compleet is, kan het facturatieproces niet worden gestart. Dit geldt voor facturatie van alle opdrachten die lopen via deze inhuurdesk.

N.B.: Deze documenten kunnen worden toegevoegd aan het leveranciersdossier door de organisatiebeheerder van uw organisatie. De organisatiebeheerder vindt u bij uw leveranciersgegevens onder ‘mijn instellingen’.

 

 

 

Bij onderstaande opdrachtgevers kunt u onder bepaalde voorwaarden een indexatieverzoek indienen bij Flex West-Brabant (deze voorwaarden zijn verderop in dit antwoord terug te vinden): 

  • ABG Gemeenten 
  • Belastingsamenwerking West-Brabant 
  • Gemeente Bergen op Zoom 
  • Gemeente Breda 
  • Gemeente Drimmelen 
  • Gemeente Etten-Leur 
  • Gemeente Geertruidenberg
  • Gemeente Goirle 
  • Gemeente Halderberge 
  • Gemeente Hilvarenbeek 
  • Gemeente Oisterwijk 
  • Gemeente Roosendaal 
  • Gemeente Rucphen
  • Gemeente Tholen 
  • Gemeente Woensdrecht
  • Gemeente Zundert
  • Regio West-Brabant 
  • Werkplein Hart van West-Brabant 

In afwijking van de Algemene Inhuurvoorwaarden, waarin indexaties niet zijn toegestaan, bestaat de mogelijkheid om per 1 januari 2024 een indexatieverzoek in te dienen na een inhuurperiode van minimaal 12 maanden (dit kan inclusief verlenging zijn). Er kan maximaal 1 keer per jaar worden geïndexeerd. De indexatie vindt plaats op basis van de consumentenprijsindex (CPI-index alle huishoudens gepubliceerd door het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS)). Hierbij wordt het gemiddelde van de afgelopen 3 jaar genomen, waarbij er telkens uitgegaan wordt van een periode van augustus tot augustus. Voor indexatieverzoeken in 2024 wordt het gemiddelde van het CPI-percentage over de periode augustus 2020 tot augustus 2023 toegepast. Dit is 5,5%. De CPI index is te vinden via de link: StatLine – Consumentenprijzen; prijsindex 2015=100 (cbs.nl). De indexatieverzoeken dienen ingediend te worden bij Flex West-Brabant en worden niet in behandeling genomen door de bovengenoemde Opdrachtgevers. U kunt hiervoor mailen naar inhuurdesk@flexwestbrabant.nl en indien uw indexatieverzoek voldoet aan de voorwaarden die binnen de regio gehanteerd worden zal uw verzoek worden gehonoreerd.  

Indexatieverzoeken worden gedurende het gehele jaar in behandeling genomen. Het is Opdrachtnemer niet toegestaan tijdens de Overeenkomst het tarief eenzijdig te wijzigen, tenzij hiervoor een grondslag bestaat op basis van een bepaling uit de Overeenkomst en/of Algemene inhuurvoorwaarden. 

Wanneer u een opdracht heeft lopen bij een Opdrachtgever die niet in bovengenoemd lijst vernoemd staat, verwijst de Inhuurdesk van Flex West-Brabant u naar de betreffende Opdrachtgever bij vragen over indexatie. 

Jaarlijks vindt er afstemming plaats tussen Flex West-Brabant en een afvaardiging van de aangesloten Opdrachtgevers over indexatie om deze werkwijze te evalueren en eventueel bij te stellen of terug te vallen op de Algemene Inhuurvoorwaarden wanneer dat nodig is. 

Staat uw vraag er niet bij of komt u er niet uit?
We staan voor u klaar! U kunt ons via e-mail bereiken op inhuurdesk@flexwestbrabant.nl 
of telefonisch via 076-5027252.