Wat als de opdracht afloopt op 31 december 2024?

Categorie: Alles over de aanbesteding van het nieuwe DAS

Wanneer de huidige opdracht (met een einddatum tussen 31 december 2024 en 31 januari 2025) in aanmerking komt voor een verlenging, gaat de werkwijze er als volgt uit zien:

  1. Op het moment dat de instellingsfase is gestart (18 november 2024) zijn de nieuwe inhuurvoorwaarden en de nieuwe selectieleidraad bekend. Vanaf dat moment kunnen wij de lopende opdrachten die verlengd moeten worden administratief koppelen aan het nieuwe DAS. U dient als leverancier/ZZP’er namelijk akkoord te gaan met de nieuwe inhuurvoorwaarden en de nieuwe selectieleidraad. 
     
    2. Op basis van de informatie die wij ontvangen vanuit de aangesloten organisaties, zullen wij de opdrachten die in aanmerking komen voor een verlenging, verlengen. Dit doen wij door de huidige opdracht te kopiëren en deze in een keten met de huidige opdracht te plaatsen. Op die manier is de verlengde opdracht altijd te herleiden naar de ‘originele’ opdracht. Om de nieuwe orderbevestigingen klaar te kunnen zetten voor deze verlengde opdracht, is het van belang dat u als leverancier/ZZP’er bent toegelaten tot het nieuwe DAS. Wij willen u dan ook verzoeken om zo spoedig mogelijk na de start van de instellingsfase (18 november 2024), een verzoek tot toelating tot het nieuwe DAS in te dienen. Ondanks het feit dat u gedurende de gehele looptijd van het nieuwe DAS een verzoek tot toelating in kunt dienen, zouden wij u willen verzoeken uiterlijk 4 december 2024 een verzoek tot toelating tot het nieuwe DAS in te dienen. Op die manier kunnen wij een soepele afhandeling van de verlenging garanderen. Mocht u in de periode tussen 18 november 2024 en 4 december 2024 onverhoopt geen mogelijkheid hebben om een nieuw verzoek in te dienen, dan kan u uiteraard op een later moment alsnog een verzoek in dienen. U dient er dan wel rekening mee te houden dat het afhandelen van de verlenging langer kan duren. Als gevolg hiervan kan de situatie zich voordoen dat een opdracht pas na de ingangsdatum van de verlenging actief kan worden gemaakt, waardoor u of de medewerker tijdelijk geen uren kan declareren. 
    Voor de start van de instellingsfase ontvangt u vanuit ons een instructie hoe u een verzoek tot toelating tot het nieuwe DAS in kunt dienen. 
     
    3. In de verlengde opdracht worden vervolgens de volgende documenten klaargezet: 
    – Nieuwe orderbevestiging 
    – Akkoordverklaring nieuwe inhuurvoorwaarden en de nieuwe selectieleidraad. 
    Op het moment dat u, als leverancier/ZZP’er, akkoord bent gegaan met zowel de orderbevestiging als de akkoordverklaring, kunnen wij de verlenging definitief maken. Indien u niet akkoord gaat met de nieuwe orderbevestiging en/of de akkoordverklaring, kan de verlenging helaas geen doorgang vinden. 
     
    Wij willen nogmaals expliciet wijzen op het feit dat bovenstaande werkwijze alleen geldt voor opdrachten waarvan de einddatum op dit moment tussen 31 december 2024 en 31 januari 2025 ligt. Opdrachten die vóór 31 december 2024 eindigen, worden verlengd tegen de voorwaarden van het huidige DAS. Dit komt doordat bij een dergelijke verlenging, de eerste dag van de verlenging vóór 1 januari 2025 (moment waarop het nieuwe DAS actief wordt) ligt. Voor de opdrachten waarbij de einddatum na 31 januari 2025 ligt, ontvangt u begin volgend jaar een bericht.