Veelgestelde vragen
Alles over het DAS
DAS staat voor Dynamisch Aankoopsysteem. Dit is een eenvoudige aanbestedingsprocedure in Nederland, die veel wordt gebruikt voor externe inhuur.
De belangrijkste wijziging in de aanbestedingswet per 1 juli 2016: voor het inhuren van personeel boven de drempelwaarde dient een volledige Europese procedure te worden gevolgd. Wil men als aanbestedende dienst het lokale MKB een eerlijke kans geven op opdrachten, blijft er feitelijk nog maar een serieus alternatief over, nl. het instellen van een Dynamisch Aankoop Systeem (DAS). Feitelijk kan men een DAS zien als de voormalige marktplaats die nu door de wetgever is gepromoveerd tot rechtmatige Europese procedure.
Iedere leverancier en ZZP-er komt in aanmerking voor een DAS aanvraag, indien u bent ingeschreven en bent toegelaten tot het DAS.
Bent u nog niet ingeschreven? Bekijk dan hier hoe u zich kunt inschrijven: ‘Hoe meld ik me aan voor het DAS van Flex West-Brabant?’.
Zodra u bent ingeschreven bij Flex West-Brabant EN bent toegelaten tot het DAS, kunt u alle openstaande DAS-aanvragen bekijken. Hiervoor logt u in op flexwestbrabant.nl. Vervolgens klikt u ‘Dynamisch Aankoopsystemen’ en vervolgens op de aanvraag van de opdrachtgever waarin u bent geïnteresseerd.
Biedt uw organisatie tijdelijk personeel aan? Of wilt u als ZZP’er graag een opdracht doen bij een van de 26 organisaties in regio West-Brabant? Schrijft u zich dan in op Flex West-Brabant!
Na de registratie, dient u een verzoek in tot toelating tot het Dynamisch Aankoopsysteem.
Dit kunt u doen nadat u ingelogd bent via het tabblad ‘Dynamisch Aankoopsysteem’ en te kiezen voor ‘Dynamisch Aankoopsysteem Flex West-Brabant’.
Na inloggen treft u aan:
- Akkoordverklaring algemene inhuurvoorwaarden & Selectieleidraad
- Algemene inhuurvoorwaarden DAS Flex West-Brabant versie 01-01-2025
- Selectieleidraad Flex West-Brabant versie 01-01-2025
- Uniform Europees Aanbestedingsdocument Flex West-Brabant oktober 2024
Bekijk ook: instructie verzoek tot toelating nieuw Dynamisch Aankoop Systeem Flex West-Brabant’
Checklist invullen Uniform Europees Aanbestedingsdocument
Om je op weg te helpen hebben we checklists voor je klaarstaan:
- Checklist invullen Uniform Aanbestedingsdocument 2024
- Checklist invullen Uniform Aanbestedingsdocument 2016
De ‘Akkoordverklaring Algemene Inhuurvoorwaarden’ en het ‘Uniform Europees Aanbestedingsformulier’ dient u beide volledig in te vullen en te ondertekenen. Via de button ‘Verzoek tot toelating’ kunt u deze formulieren, tezamen met het uittreksel Kamer van Koophandel (niet ouder dan 6 maanden), uploaden en uw verzoek indienen.
De inschrijving bestaat dus uit twee onderdelen. Nadat u bent geregistreerd als leverancier of ZZP’er op Flex West-Brabant dient u een verzoek in tot toelating tot het Dynamisch aankoopsysteem. Zodra u bent geregistreerd bij Flex West-Brabant EN bent toegelaten tot het DAS, heeft u toegang tot alle aanvragen van de aangesloten organisaties van Flex West-Brabant op het gebied van tijdelijke inhuur van personeel.
Alles over de aanbesteding van het nieuwe DAS
Het huidige DAS is op 30 januari 2017 gepubliceerd op Tendernet en ging in op 1 maart 2017. Tot nu toe werd de looptijd elk jaar automatisch verlengd, maar dat is wettelijk niet meer toegestaan. Dit betekent dat het DAS opnieuw moet worden aanbesteed. De huidige looptijd eindigt op 31 december 2024, waardoor het nieuwe DAS op 1 januari 2025 operationeel moet zijn.
U kunt Tendernet in de gaten houden voor de publicatie van het nieuwe Dynamisch Aankoopsysteem. Hier zal de omschrijving van het nieuwe Dynamisch Aankoopsysteem te vinden zijn.
Checklist invullen Uniform Europees Aanbestedingsdocument
Om je op weg te helpen hebben we checklists voor je klaarstaan:
Na de publicatie op TenderNet kun je via je bestaande account op Flex West-Brabant een verzoek tot toelating tot het Dynamisch Aankoopsysteem indienen.
Dit kunt u doen nadat u ingelogd bent via het tabblad ‘Dynamisch Aankoopsysteem’ en te kiezen voor ‘Dynamisch Aankoopsysteem Flex West-Brabant’. Hier kunt u de gevraagde documenten uploaden in uw verzoek tot toelating.
Dit klopt, we werken met een vernieuwde Uniform Europees Aanbestedingsdocument welke uitgebreider is, vanwege de verbeterde toelichting.
Onze voorkeur gaat uit naar het gebruik van het nieuwe document, maar het oude document accepteren wij ook nog, mits de ondertekening recent is.
Na uw verzoek tot toelating heeft Flex West-Brabant 10 werkdagen de tijd om uw verzoek te beoordelen. Omdat wij vele inschrijvingen verwachten, zullen wij extra personeel inzetten om uw verzoek tijdig te kunnen behandelen.
Wij vragen van u de volgende documentatie volledig in te vullen en te ondertekenen:
- Akkoordverklaring Algemene Inhuurvoorwaarden en Selectie leidraad
- Uniform Europees Aanbestedingsdocument
- Recent uittreksel KVK niet ouder dan 6 maanden (voor leveranciers voorzien van de juiste SBI code, zodat u aan de WAADI voldoet).
Let op dat uit de KVK blijkt dat degene die de documenten ondertekent ook tekenbevoegdheid heeft. Indien dit een holding betreft, vragen wij u ook om het uittreksel van de holding bij te voegen aan uw verzoek tot toelating.
Gedurende de instellingsfase kunt u een verzoek tot toelating indienen voor het nieuwe DAS, Flex West-Brabant controleert dan of het verzoek aan de gestelde kwaliteits(eisen) voldoet. De instellingsfase begint halverwege november 2024 en eindigt op 31 december 2024. Tijdens de instellingsfase zullen wij extra personeel inzetten, zodat wij de verzoeken tijdig kunnen behandelen. Wij willen u dan ook vragen om uw verzoek tot toelating tot het nieuwe DAS in te dienen tijdens deze instellingsfase.
Gedurende de instellingsfase worden er nog geen aanvragen gepubliceerd in het nieuwe DAS. Mocht er gedurende de instellingsfase toch een aanvraag uitgezet moeten worden, dan zal deze uitgezet worden in het huidige DAS. Ook na de instellingsfase is het nog mogelijk om een verzoek tot toelating tot het nieuwe DAS in te dienen.
Wanneer de huidige opdracht (met een einddatum tussen 31 december 2024 en 31 januari 2025) in aanmerking komt voor een verlenging, gaat de werkwijze er als volgt uit zien:
- Op het moment dat de instellingsfase is gestart (18 november 2024) zijn de nieuwe inhuurvoorwaarden en de nieuwe selectieleidraad bekend. Vanaf dat moment kunnen wij de lopende opdrachten die verlengd moeten worden administratief koppelen aan het nieuwe DAS. U dient als leverancier/ZZP’er namelijk akkoord te gaan met de nieuwe inhuurvoorwaarden en de nieuwe selectieleidraad.
2. Op basis van de informatie die wij ontvangen vanuit de aangesloten organisaties, zullen wij de opdrachten die in aanmerking komen voor een verlenging, verlengen. Dit doen wij door de huidige opdracht te kopiëren en deze in een keten met de huidige opdracht te plaatsen. Op die manier is de verlengde opdracht altijd te herleiden naar de ‘originele’ opdracht. Om de nieuwe orderbevestigingen klaar te kunnen zetten voor deze verlengde opdracht, is het van belang dat u als leverancier/ZZP’er bent toegelaten tot het nieuwe DAS. Wij willen u dan ook verzoeken om zo spoedig mogelijk na de start van de instellingsfase (18 november 2024), een verzoek tot toelating tot het nieuwe DAS in te dienen. Ondanks het feit dat u gedurende de gehele looptijd van het nieuwe DAS een verzoek tot toelating in kunt dienen, zouden wij u willen verzoeken uiterlijk 4 december 2024 een verzoek tot toelating tot het nieuwe DAS in te dienen. Op die manier kunnen wij een soepele afhandeling van de verlenging garanderen. Mocht u in de periode tussen 18 november 2024 en 4 december 2024 onverhoopt geen mogelijkheid hebben om een nieuw verzoek in te dienen, dan kan u uiteraard op een later moment alsnog een verzoek in dienen. U dient er dan wel rekening mee te houden dat het afhandelen van de verlenging langer kan duren. Als gevolg hiervan kan de situatie zich voordoen dat een opdracht pas na de ingangsdatum van de verlenging actief kan worden gemaakt, waardoor u of de medewerker tijdelijk geen uren kan declareren.
Voor de start van de instellingsfase ontvangt u vanuit ons een instructie hoe u een verzoek tot toelating tot het nieuwe DAS in kunt dienen.
3. In de verlengde opdracht worden vervolgens de volgende documenten klaargezet:
– Nieuwe orderbevestiging
– Akkoordverklaring nieuwe inhuurvoorwaarden en de nieuwe selectieleidraad.
Op het moment dat u, als leverancier/ZZP’er, akkoord bent gegaan met zowel de orderbevestiging als de akkoordverklaring, kunnen wij de verlenging definitief maken. Indien u niet akkoord gaat met de nieuwe orderbevestiging en/of de akkoordverklaring, kan de verlenging helaas geen doorgang vinden.
Wij willen nogmaals expliciet wijzen op het feit dat bovenstaande werkwijze alleen geldt voor opdrachten waarvan de einddatum op dit moment tussen 31 december 2024 en 31 januari 2025 ligt. Opdrachten die vóór 31 december 2024 eindigen, worden verlengd tegen de voorwaarden van het huidige DAS. Dit komt doordat bij een dergelijke verlenging, de eerste dag van de verlenging vóór 1 januari 2025 (moment waarop het nieuwe DAS actief wordt) ligt. Voor de opdrachten waarbij de einddatum na 31 januari 2025 ligt, ontvangt u begin volgend jaar een bericht.
Tijdens de aanbesteding van het nieuwe Dynamisch Aankoopsysteem zullen wij deze FAQ continu aanvullen met meest gestelde vragen. Houdt deze pagina daarom goed in de gaten. Indien u andere vragen heeft kunt u contact opnemen met de inhuurdesk van Flex West Brabant.
Inloggen
Rechts bovenaan deze pagina klikt u op de blauwe button ‘Inloggen‘.
Indien u uw wachtwoord niet meer weet, kunt u deze hier opnieuw opvragen.
Mocht dit niet lukken of u komt niet ingelogd, dan kunt u contact opnemen met de inhuurdesk van Flex West-Brabant.
Indien u uw gebruikersnaam niet meer weet, kunt u deze hier opnieuw opvragen.
Mocht dit niet lukken of u komt niet ingelogd, dan kunt u contact opnemen met de inhuurdesk van Flex West-Brabant.
Multi-factor authenticatie (MFA) is een extra beveiligingslaag bovenop het gebruik van een wachtwoord. MFA is bedoeld om te voorkomen dat hackers toegang krijgen tot de applicatie. Er zijn verschillende MFA methoden in omloop, maar het principe is in alle gevallen hetzelfde: ze maken, naast van iets dat je weet (je wachtwoord), ook gebruik van iets wat je hebt (bijvoorbeeld een smartphone). Er is een handleiding rondom MFA te vinden op Flex West-Brabant onder ‘Mijn instellingen’ > ‘Handleidingen’ > ‘Handleiding authenticator (2FA)‘.
Vanaf oktober 2021 is de MFA functionaliteit beschikbaar gesteld voor klantgebruikers. Dat betekent dat deze gebruikers hun smartphone koppelen aan hun account om gebruik te maken van deze extra beveiligingslaag.
Voor leveranciers, ZZP’ers en flexwerkers is nog geen MFA functionaliteit beschikbaar gesteld. Meer informatie over het inschakelen van MFA voor deze gebruikers volgt later.
Geen paniek! Bij het kwijtraken van de smartphone is er de optie deze te ontkoppelen. Dit kan worden gedaan door de inhuurdesk. Op deze manier kun je toch weer snel bij de benodigde gegevens maar blijft de veiligheid van de applicatie en je eigen gegevens gegarandeerd.
Urenstaten flexmedewerker
U logt in bij Flex West-Brabant.
- Op de hoofdpagina gaat u naar het tabblad ‘urenstaten’ en vervolgens kiest u voor ‘maak een nieuwe urenstaat’
- U kiest vervolgens voor de periode waarvoor u uren wilt schrijven en kiest voor ‘doorgaan’
- U krijgt uw urenstaat te zien met alle opties die voor u ingericht zijn in de opdracht
- U vult per dag het aantal gewerkte uren in
- Indien van toepassing vult u inhoudingen/vergoedingen per dag in
- Om de urenstaat op te slaan klikt u op de knop ‘opslaan’ (deze is dan nog niet doorgestuurd)
- Als u de urenstaat meteen wil doorsturen naar de manager, ter goedkeuring, klikt u op ‘indienen ter
accordering’
Een uitgebreide handleiding vindt u hier: handleiding uren registreren flexmedewerker.
Verzonden naar manager | : |
De urenstaat is ingevuld en ter goedkeuring aan de manager |
Verzonden naar leverancier | : |
De urenstaat is door de manager geaccordeerd en ter goedkeuring |
Verwerkt door leverancier | : |
De leverancier heeft de urenstaat verwerkt en opgenomen in de |
Teruggestuurd door manager of door leverancier | : |
De urenstaat is teruggestuurd en moet worden gecorrigeerd. |
Aanvragen en aanbieden van een kandidaat
Voor het vervangen van het cv voor één van uw kandidaten:
- Gaat u naar het tabblad ‘kandidaat’
- Selecteert u de betreffende kandidaat
- De gegevens van de kandidaat worden geopend
- U kiest hier voor ‘Compliance’ (bij de keuze ‘Algemeen’ of ‘Compliance’)
- Vervolgens scrolt u naar beneden naar “dossierdocumenten”
- U klikt het cv onder documentnaam aan
- Hier kunt u het cv vervangen
Ik wil graag eenmalig een cv vervangen van een van mijn kandidaten. Voor één specifieke aanvraag, met behoud van cv in de kandidatenpool.
U kunt het cv vervangen tijdens het proces van aanbieden op deze specifieke aanvraag. Bij het doorlopen van dit proces heeft u namelijk de mogelijkheid om het cv te vervangen.
Bij het aanbieden van een kandidaat:
- Vult u eerst de NAW gegevens in van de betreffende kandidaat
- Tevens vult u de beoordelingscriteria in/aan
- Via de knop ‘volgende’ gaat u verder, waarna u de optie krijgt om het cv te vervangen
- U scrolt naar beneden naar ‘dossierdocumenten’
- U klikt op het betreffende cv en kunt hier u het cv vervangen.
U kunt vragen stellen over de openstaande aanvraag. Hiervoor gaat u naar de openstaande aanvraag:
- Open de aanvraag. Als u naar beneden scrolt, vindt u een sectie ‘Vragen’ en klikt op de button ‘Nieuwe vraag’
- Stel uw vraag
- Klik op ‘Verzenden’
Na het verzenden van uw vraag, wordt deze vraag beantwoord in samenwerking met de opdrachtgevende organisatie. Het antwoord kunt u teruglezen in de aanvraag en is ook beschikbaar voor andere potentiële opdrachtnemers. U ontvangt het antwoord ook per e-mail.
N.B.: De sluitingstermijn voor het stellen van vragen kunt u vinden onder de button ‘Nieuwe vraag’.
Op het moment dat de termijn voor het indienen van een aanbieding/offerte is verstreken, kunt u geen aanbieding meer indienen.
In onderststaande instructievideo wordt het aanbiedingsproces besproken.
De stappen die doorgenomen worden zijn:
– Inloggen in het systeem
– Aanvraag beoordelen
– Kandidaat voorstellen
– Tarief en beschikbaarheid
– Dossier aanvullen
– Voorstellen kandidaat
LET OP!: Bent u leverancier en biedt u als intermediair een ZZP’er aan op een aanvraag, die op grond van de Wet DBA door een ZZP’er ingevuld kan worden? U dient dan deze aan te bieden met gebruikersprofiel FLEXMEDEWERKER en niet als ZZP’er.
Hoe lang heb ik als leverancier/ZZP-er de mogelijkheid om kandidaten aan te bieden via het Dynamisch Aankoopsysteem?
In de Aanbestedingswet is opgenomen dat leveranciers 10 dagen de tijd hebben om kandidaten via het Dynamisch Aankoopsysteem aan te bieden. In uitzonderlijke situaties kan de inlener deze termijn korter stellen.
Opdrachten en dossiers
Het contract kunt u vinden in het digitaal dossier van de desbetreffende opdracht onder de naam ‘orderbevestiging …’.
Onder de sectie ‘Dossierdocumenten’ treft u verschillende documenten aan, o.a. deze opdrachtbevestiging.
Indien de verlenging in de aanvraag kenbaar is gemaakt, mag de overeenkomst/opdracht verlengd worden.
Met deze verklaring kunt u aantonen dat u de aangegeven en nageheven loonheffingen hebt betaald of dat u hiervoor zekerheid hebt verstrekt. Als u uitstel van betaling hebt in verband met betalingsproblemen, of in verband met een ingediend bezwaar, een beroep of een hoger beroep, dan staat dit ook op de verklaring.
U kunt deze verklaring aanvragen bij de Belastingdienst.
N.B.: Indien u SNA geregistreerd bent, vragen wij van u een SNA-verklaring.
Het SNA-keurmerk is het keurmerk voor alle ondernemingen die arbeid ter beschikking stellen zoals uitzendondernemingen, detacherings-en payrollbedrijven en voor (onder)aannemers van werk.
Meer informatie hierover treft u op Stichting Normering Arbeid.
N.B.: Indien u beschikt over een SNA-verklaring, hoeft u de WKA-verklaring niet aan te vragen of aan te leveren.
Nadat u zich heeft ingeschreven bij de inhuurdesk Flex West-Brabant, maken wij voor u een leveranciersdossier aan.
Om uw inschrijving compleet te maken hebben we een aantal documenten van u nodig:
• Uittreksel Kamer van Koophandel (indien nog niet ontvangen door ons)
• SNA Verklaring van registratie of WKA verklaring
U ontvangt van ons een link naar uw leveranciersdossier, waar u de gevraagde documenten kunt opslaan.
Toelichting documenten:
• Uittreksel Kamer van Koophandel (KvK):
wij accepterende volgende SBI-codes; 781, 7810, 782, 7820, 78201, 78202, 78203, 783.
• SNA Verklaring van registratie of WKA-verklaring.
WKA-verklaring vragen wij u, wanneer u niet SNA geregistreerd bent. De Verklaring Inlenersaansprakelijkheid op grond van de Wet Ketenaansprakelijkheid (WKA) wordt afgegeven door de belastingdienst. Hier vind u meer informatie over het aanvraagproces bij de belastingdienst.
Wanneer uw leveranciersdossier niet compleet is, kan het facturatieproces niet worden gestart. Dit geldt voor facturatie van alle opdrachten die lopen via deze inhuurdesk.
N.B.: Deze documenten kunnen worden toegevoegd aan het leveranciersdossier door de organisatiebeheerder van uw organisatie. De organisatiebeheerder vindt u bij uw leveranciersgegevens onder ‘mijn instellingen’.
Bij onderstaande opdrachtgevers kunt u onder bepaalde voorwaarden een indexatieverzoek indienen bij Flex West-Brabant (deze voorwaarden zijn verderop in dit antwoord terug te vinden):
- ABG Gemeenten
- Belastingsamenwerking West-Brabant
- Gemeente Bergen op Zoom
- Gemeente Breda
- Gemeente Drimmelen
- Gemeente Etten-Leur
- Gemeente Geertruidenberg
- Gemeente Goirle
- Gemeente Halderberge
- Gemeente Hilvarenbeek
- Gemeente Oisterwijk
- Gemeente Roosendaal
- Gemeente Rucphen
- Gemeente Tholen
- Gemeente Woensdrecht
- Gemeente Zundert
- Regio West-Brabant
- Werkplein Hart van West-Brabant
In afwijking van de Algemene Inhuurvoorwaarden, waarin indexaties niet zijn toegestaan, bestaat de mogelijkheid om per 1 januari 2024 een indexatieverzoek in te dienen na een inhuurperiode van minimaal 12 maanden (dit kan inclusief verlenging zijn). Er kan maximaal 1 keer per jaar worden geïndexeerd. De indexatie vindt plaats op basis van de consumentenprijsindex (CPI-index alle huishoudens gepubliceerd door het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS)). Hierbij wordt het gemiddelde van de afgelopen 3 jaar genomen, waarbij er telkens uitgegaan wordt van een periode van augustus tot augustus. Voor indexatieverzoeken in 2024 wordt het gemiddelde van het CPI-percentage over de periode augustus 2020 tot augustus 2023 toegepast. Dit is 5,5%. De CPI index is te vinden via de link: StatLine – Consumentenprijzen; prijsindex 2015=100 (cbs.nl). De indexatieverzoeken dienen ingediend te worden bij Flex West-Brabant en worden niet in behandeling genomen door de bovengenoemde Opdrachtgevers. U kunt hiervoor mailen naar inhuurdesk@flexwestbrabant.nl en indien uw indexatieverzoek voldoet aan de voorwaarden die binnen de regio gehanteerd worden zal uw verzoek worden gehonoreerd.
Indexatieverzoeken worden gedurende het gehele jaar in behandeling genomen. Het is Opdrachtnemer niet toegestaan tijdens de Overeenkomst het tarief eenzijdig te wijzigen, tenzij hiervoor een grondslag bestaat op basis van een bepaling uit de Overeenkomst en/of Algemene inhuurvoorwaarden.
Wanneer u een opdracht heeft lopen bij een Opdrachtgever die niet in bovengenoemd lijst vernoemd staat, verwijst de Inhuurdesk van Flex West-Brabant u naar de betreffende Opdrachtgever bij vragen over indexatie.
Jaarlijks vindt er afstemming plaats tussen Flex West-Brabant en een afvaardiging van de aangesloten Opdrachtgevers over indexatie om deze werkwijze te evalueren en eventueel bij te stellen of terug te vallen op de Algemene Inhuurvoorwaarden wanneer dat nodig is.
Uren en facturen
Onderstaand treft u de vier-wekelijkse planning voor 202 voor het opstellen van de facturen door Flex West-Brabant
2024:
Periode | Weken | Data | Aanmaakdatum Factuur |
Periode 1 | Weken 1 – 4 | 01-01-2024 t/m 28-01-2024 | 30-1-2024 |
Periode 2 | Weken 1 – 8 | 01-01-2024 t/m 25-02-2024 | 27-2-2024 |
Periode 3 | Weken 1 – 12 | 01-01-2024 t/m 24-03-2024 | 26-3-2024 |
Periode 4 | Weken 1 – 16 | 01-01-2024 t/m 21-04-2024 | 23-4-2024 |
Periode 5 | Weken 1 – 20 | 01-01-2024 t/m 19-05-2024 | 21-5-2024 |
Periode 6 | Weken 1 – 24 | 01-01-2024 t/m 16-06-2024 | 18-6-2024 |
Periode 7 | Weken 1 – 28 | 01-01-2024 t/m 14-07-2024 | 16-7-2024 |
Periode 8 | Weken 1 – 32 | 01-01-2024 t/m 11-08-2024 | 13-8-2024 |
Periode 9 | Weken 1 – 36 | 01-01-2024 t/m 08-09-2024 | 10-9-2024 |
Periode 10 | Weken 1 – 40 | 01-01-2024 t/m 06-10-2024 | 8-10-2024 |
Periode 11 | Weken 1 – 44 | 01-01-2024 t/m 03-11-2024 | 5-11-2024 |
Periode 12 | Weken 1 – 48 | 01-01-2024 t/m 01-12-2024 | 3-12-2024 |
Periode 13 | Weken 1 – eindejaar | 01-01-2024 t/m 31-12-2024 | 1-1-2025 |
De factuur staat voor u klaar zo spoedig mogelijk na bovengenoemde aanmaakdatum. Zodra de factuur beschikbaar is in onze portaal, ontvangt u een e-mailbericht hierover. Mocht u de factuur op vrijdag niet aantreffen in onze portaal, neemt u dan gerust contact op met de inhuurdesk.
N.B.: Mocht u vragen hebben over de betaling van uw factuur, dan mag u hiervoor contact opnemen met de opdrachtgever.
Verzonden naar manager | : |
De urenstaat is ingevuld en ter goedkeuring aan de manager |
Verzonden naar leverancier | : |
De urenstaat is door de manager geaccordeerd en ter goedkeuring |
Verwerkt door leverancier | : |
De leverancier heeft de urenstaat verwerkt en opgenomen in de |
Teruggestuurd door manager of door leverancier | : |
De urenstaat is teruggestuurd en moet worden gecorrigeerd. |
Facturatie vindt digitaal en uitsluitend plaats via de applicatie van Flex West-Brabant. De
tijdverantwoording geschiedt uitsluitend middels door opdrachtgever digitaal geaccordeerde
declaratieformulieren in de applicatie van Flex West-Brabant.
Reverse Billing
Facturering vindt plaats via Reverse Billing. Dit wil zeggen dat het facturatieproces wordt
omgedraaid. Niet u als leverancier of ZZP-er, maar wij verzorgen de aanmaak van de factuur.
Op basis van de goedgekeurde urenstaat en de gegevens uit de opdracht wordt door
Flex West-Brabant elke 4 weken een concept-factuur aangemaakt voor u. Het overzicht van de data waarop deze facturen worden aangemaakt, vindt u onder de betaalkalender.
Werkwijze
U heeft als leverancier de mogelijkheid om de urenstaat te ‘verwerken’ of ‘afwijzen en terugsturen naar
indiener’.
Deze verwerkte urenstaat is de basis van de factuur. Indien u niet akkoord bent met de urenstaat,
kunt u deze afwijzen. De flexmedewerker krijgt automatisch een e-mail hierover. De
flexmedewerker heeft dan de mogelijkheid om deze urenstaat aan te passen en opnieuw in te dienen bij de manager.
Van goedgekeurde urenstaten wordt elke 4 weken een factuur aangemaakt door Flex West-Brabant.
U krijgt van ons hierover een e-mailbericht. De factuur kunt u dan bekijken in onze applicatie.
U hoeft dus zelf geen factuur op te maken en te sturen.
Wel dient u het tijdelijke factuurnummer dat Flex-West-Brabant invult op de factuur, te vervangen
door uw eigen factuurnummer en eventueel een kenmerk toe te voegen. Dit is een vereiste om de
factuur in te kunnen dienen bij de opdrachtgever.
Nadat u het tijdelijke factuurnummer van Flex West-Brabant heeft vervangen door uw eigen
factuurnummer en de factuur heeft ingediend, wordt de factuur digitaal verzonden naar de
opdrachtgever, die de factuur betaalbaar stelt en vervolgens betaalt.
Stapsgewijze uitleg factuur indienen:
- U ontvangt automatisch een e-mail wanneer er een factuur voor u klaarstaat
- U logt in op Flex West-Brabant (de inlogbutton boven aan deze pagina)
- U ziet de nieuwe facturen op de Hoofdpagina, onder ‘Mijn taken’
- U opent de factuur door op het tijdelijke factuurnummer te klikken
U kunt de facturen ook terugvinden via het tabblad ‘Facturen’
Het rode uitroepteken voor het nummer geeft aan dat u het tijdelijke nummer nog moet vervangen
door uw eigen factuurnummer. - U kunt de factuur openen door te klikken op het factuurnummer.
- Als de factuur is geopend klikt u op de knop ‘Wijzigen’ om de factuur (het factuurnummer) aan te
passen. - Als u het factuurnummer heeft aangepast, slaat u de factuur op met de knop ‘Opslaan in huidige
status’ - Daarna klikt u op ‘Indienen’, dat zorgt ervoor dat de factuur wordt doorgestuurd naar de
opdrachtgever (gemeente of gemeenschappelijke regeling).
Om een factuur op te kunnen laten maken door het systeem moeten alle verplichte
financiële gegevens ingevuld zijn.
Let op!: Zijn niet alle verplichte velden ingevuld, dan kan er geen facturatie via systeem
plaatsvinden!
De organisatiebeheerder van uw organisatie kan de desbetreffende gegevens invullen in
de applicatie. Hiervoor logt u in op Flex West-Brabant en volgt u de volgende stappen:
- Klik op ‘Mijn instellingen’ (rechts bovenin) en daarna kiest u voor ‘Mijn leveranciergegevens’
- Vervolgens klikt u op ‘Wijzig’ en scrollt u naar beneden naar het blokje ‘Financiële informatie’
- Alle verplichte velden moeten worden ingevuld
Een verplicht veld is herkenbaar aan een gekleurd blokje vooraan het veld - Hetzelfde geldt voor het blokje ‘Bankgegevens’
Als alle verplichte velden ingevuld zijn klikt u rechts bovenaan op ‘Opslaan’.
Voor het gebruik van en deelname aan de Inhuurdesk gelden de algemene inhuurvoorwaarden van Flex West-Brabant. De kosten voor de dienstverlening worden in rekening gebracht bij de leverancier door Flex West-Brabant en bedraagt 2,5% van de omzet per opdracht. De fee wordt per kwartaal in rekening gebracht. De leverancier ontvangt een aparte feefactuur per kwartaal en dient deze binnen 30 dagen te betalen aan Flex West-Brabant.
Voor het gebruik van en deelname aan de Inhuurdesk gelden de algemene inhuurvoorwaarden van Flex West-Brabant. De kosten voor de dienstverlening worden in rekening gebracht bij de leverancier door Flex West-Brabant en bedraagt 2,5% van de omzet per opdracht. De fee wordt per kwartaal in rekening gebracht. De leverancier ontvangt een aparte feefactuur per kwartaal en dient deze binnen 30 dagen te betalen aan Flex West-Brabant.
Staat uw vraag er niet bij of komt u er niet uit?
We staan voor u klaar! U kunt ons via e-mail bereiken op inhuurdesk@flexwestbrabant.nl
of telefonisch via 076-5027252.